Tuesday, May 12, 2009

Anak Syarikat, Aktiviti dan Program

Bermula dengan Rebung Emas Enterprise (REE) ~ Reg. No: AS 0276021-A yang menjadi peneraju dalam ekonomi syarikat, kini syarikat telah melebarkan sayapnya dengan penubuhan dua lagi syarikat naungannya iaitu Asiatune Travel & Tours Sdn Bhd (ATTSB) ~ Reg. No: 781099-H dan Rebung Emas Event and Management (REEM) ~ Reg. No: AS 0284612-T. Para pelanggan REE kebanyakannya terdiri daripada pihak kerajaan dan badan-badan korporat yang mana urusannya melibatkan proses tender, legislatif, protokol, LO dan sebagainya terutamanya bila berhubungan dengan pihak Kerajaan Negeri, Kementerian, DUN dan sebagainya. Boleh dikatakan REE memang berpengalaman dalam menyediakan perkhidmatan dengan pihak-pihak tersebut. REE juga bertangungjawab menyelia pasukan pembersihan kawasan lanskap dan bangunan yang kini berkhidmat di KEMAS Bandar Baru serta KEMAS Padang Terap dan beberapa kawasan lain.

Manakala pasukan Penyedian Makanan & Minumannya pula yang dikenali sebagai "D'Kenduri Catering" aktif menyediakan perkhidmatan kepada kepada mereka-mereka yang ingin mengadakan majlis-majlis keraian, kenduri kahwin dan sebagainya REE sedia membantu. Pakej yang disediakan termasuklah sewa khemah, kerusi dan meja, banqueting, hiasan pelamin, Sistem P.A, live band dan banyak lagi. Bak kata Tok Wan " Macam-Macam Adaa.."

Aktiviti dan program ATTSB pula lebih fokus kepada industri pelancongan tempatan. Ini melibatkan urusan tempahan bilik penginapan, mesyuarat dan seminar, pengangkutan pelancong, pemandu pelancong, tawaran pakej-pakej percutian
dengan usahasama beberapa hotel terkemuka hinggalah ke penginapan bajet. Bagi pakej-pakej berkumpulan, tidak lengkap kiranya tidak disertakan program-program fizikal seperti telematch, survival camp, fire camp, water confident dan sebagainya. So, dah bersedia untuk pergi bercuti? Bercutilah ke destinasi menarik di dalam negara yer. Hubungi pegawai bertugas kami di talian (04) 437 6008.

Manakala REEM pula lebih memberi perhatian kepada usaha merangka, mengkaji, melaksana serta menilai program-program baru yang telah atau akan dijalankan. Program-program yang bersifat usahasama, program amal, konsert mini, pertandingan atau kejohanan, sukan rakyat, karnival, ekspo, pameran dan sebagainnya. Kebanyakan program REEM melibatkan Kementerian ataupun Majlis Daerah sesuatu kawasan. Perancangan sesuatu projek termasuklah penyediaan kertas kerja, kajian keberuntungan (kos & hasil), kajian lokasi serta cadangan tapak, urusan PBT, legislatif, arkitek & kontraktor (jika perlu), mendapatkan penaja, mencari publisiti melalui pengiklanan dan promosi di media cetak dan elektronik hinggalah ke urusan perlaksanaannya. Untuk melihat gambar-gambar kenangan dari aktiviti dan program yang telah dijalankan oleh ATTSB, REE dan REEM, sila klik pautan "Album Aktiviti & Program". Enjoy!

No comments:

Post a Comment